Poligrafia w służbie reklamy

Współczesna poligrafia jest jedną z dźwigni, które poruszają reklamą. Zdecydowana większość komunikatów perswazyjnych jest przygotowywana w oparciu o materiały drukowane. Dzięki rozwojowi technik poligraficznych możliwe jest drukowanie zaskakujących materiałów promocyjnych, jak choćby toreb bawełnianych, papierowych czy jutowych. Zastanawiające jest, że wraz z rozwojem poligrafii i technik druku, spada zainteresowanie prasą, która do niedawna była podstawą usług poligraficznych.

Różnorodność gabarytowa

Każdego dnia stykamy się z ulotkami, folderami reklamowymi, kalendarzykami, wizytówkami oraz innymi reklamówkami rozmaitych marek. Wśród nich ważne miejsce zajmują torby bawełniane z nadrukiem, które łączą praktyczny gadżet z funkcją reklamową. Taką bawełnianą torbę można wykorzystać w codziennym życiu – do noszenia książek, drobnych zakupów, stroju na zmianę, drugiego śniadania czy lunchu. Jeśli jest na niej wykonany solidny nadruk, to osoby używające toreb bawełnianych promują markę, często nawet nie do końca mając tego świadomość.

Druk wielkoformatowy umożliwia także przygotowanie arkuszy służących do wyklejenia gigantycznych reklam na billboardach. Możliwości współczesnej poligrafii, opartej o skomputeryzowane maszyny sprawiają, że druk stał się bardzo tani. Jednostkowa cena druku ulotki, to zaledwie kilka groszy. Spadek ceny sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na zamawianie marketingowych usług poligraficznych w coraz szerszym zakresie.

Bogactwo technologii i zastosowań

Technologie poligraficzne umożliwiają zadrukowywanie rozmaitych powierzchni. Druk na ceramice, płótnie i tworzywach sztucznych pozwala na wykonywanie takich gadżetów jak: koszulki, czapki, torby podróżne, plecaki reklamowe, baloniki, długopisy, kubeczki, szklanki i tysiące innych przedmiotów, których celem jest upowszechnianie konkretnych marek. Szeroko stosowaną metodą jest drukowanie na folii samoprzylepnej. Dzięki temu można przygotowywać reklamy służące do oklejania samochodów firmowych oraz tworzyć wielobarwne witryny sklepowe. Zadrukowana folia jest bardzo łatwa do naniesienia na dowolną powierzchnię.

Torby bawełniane z nadrukiem, hafty na koszulkach, plecakach, obklejanie samochodów – możliwości dzisiejszej poligrafii są bardzo duże. Każdy przedsiębiorca może więc wybrać najlepszą opcję dla siebie i reklamować swoją markę w dowolny sposób.