Prowadzenie biznesu w internecie

Sprzedaż internetowa należy do jednych z nielicznych obszarów działalności, który skutecznie opiera się kryzysowi. Rozwój branży jest duży. Polski e-commerce każdego roku generuje wzrosty rzędu 20 procent. Nie oznacza to wcale, że łatwo jest wejść na rynek i wywalczyć sobie pozycję. Sprzedawanie w Internecie związane jest z dużą konkurencją, która wymusza stosowanie niewielkich marż. Losy firmy zależą w takiej sytuacji od sporego obrotu. Dlatego kluczowe znaczenie mają działania marketingowe, zmierzające do zwiększenia ruchu na stronie internetowej konkretnego sklepu.

Jedną z najbardziej efektywnych form oddziaływania na użytkowników sieci jest pozycjonowanie stron internetowych. Badania pokazują, że na pierwsze pięć pozycji w wynikach wyszukiwania przypada ponad 85 procent wszystkich kliknięć, z tego na pierwszą pozycję wchodzi aż 53 procent wszystkich internautów, poszukujących konkretnych treści. Oznacza to, że sukces rynkowy internetowego sklepu zależy w znacznej mierze od zajmowanej pozycji na liście rekordów wyszukiwarki.

Pierwszym krokiem każdej firmy zajmującej się pozycjonowaniem jest dokładny audyt SEO danej witryny. Optymalizacja polega na eliminowaniu błędów występujących na stronach, sklepach czy serwisach. Dzięki temu witryna staje się przyjaźniejsza dla wyszukiwarki. Audyt SEO umożliwia również wykrycie niewłaściwych technik pozycjonerskich, które mogą być negatywnie odbierane przez antyspamowe algorytmy i obniżać pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Każda firma ma swój własny sposób na pozycjonowanie witryn internetowych, który zawsze bierze początek od gruntownego audytu.