Fotele pneumatyczne w autobusach

Fotele w autobusach, tirach, samochodach dostawczych, pociągach, tramwajach i innych pojazdach intensywnie użytkowanych ulegają zużyciu znacznie bardziej w autach osobowych, będących na wyposażeniu rodziny. Najczęściej są to fotele ISRI i Grammer na pneumatycznym zawieszeniu.

Praca za kierownicą

Autobusy, tramwaje, pociągi, tiry to pojazdy eksploatowane prawie przez całą dobę, a ich kierowcy, motorniczy spędzają w fotelach długie godziny. Dlatego tak istotne z punktu widzenia ich komfortu i bezpieczeństwa jest zadbanie o jak najlepszy stan foteli. Tysiące kilometrów pokonywane za kierownicą mają znaczący wpływ na kręgosłup kierowcy i jego samopoczucie. Wiadomo, że zła pozycja może prowadzić do zwyrodnień i dolegliwości bólowych. Narażanie zdrowia pracownika jest nie tylko nieetyczne, ale działa też na niekorzyść pracodawcy, który w razie wystąpienia problemów ze zdrowiem u kierowcy musi szukać kogoś na zastępstwo. Leczenie schorzeń kręgosłupa jest natomiast długotrwałe i nie zawsze pozwala choremu wrócić do dawnej pracy i aktywności.

Dopasowanie fotela

Fotel do autobusu powinien więc być ściśle dopasowany do wagi, wzrostu kierowcy. Tylko płynna regulacja parametrów technicznych, takich jak kąt oparcia, wysokość siedzenia i inne pozwala dostosować fotel do potrzeb kierowcy i zapobiec ewentualnym problemom zdrowotnym. Fotele w autobusach, ciężarówkach i innych dużych pojazdach z uwagi na intensywną eksploatację, muszą być trwałe i solidne, wykonane z wytrzymałych materiałów. Na szczęście rynek części do foteli ISRI i Grammer jest bardzo rozwinięty. W wyspecjalizowanych firmach można nabyć dowolną część, począwszy od siłownika, poprzez amortyzator, zawór fotela, a skończywszy na gąbkach do siedziska. Wymiana pojedynczej części może znacząco poprawić komfort kierowcy, jeśli jednak fotel do autobusu jest mocno zniszczony, lepiej zdecydować się na kupno całkiem nowego modelu ISRI lub Grammer, który będzie służył przez lata.