Wyposażenie sali konferencyjnej

Stoły konferencyjne są istotnym elementem wyposażenia przestrzeni biurowej.  Jako że służą zarówno do pracy zespołowej, wewnętrznych szkoleń czy spotkań biznesowych powinny być solidne i reprezentacyjne. Na rynku dostępne są modele w różnych rozmiarach i stylach. W niektórych biurach można zobaczyć nowoczesne stoły o zaskakujących eliptycznych kształtach. Obecne trendy promują  stoły systemowe, które dają możliwość zestawienia elementów w pożądane kształty. Nowością na rynku są stoły z podnoszonym blatem. Dzięki funkcji ustawiania blatu na dowolnej wysokości możliwe jest szybkie dopasowanie mebli do charakteru wnętrza i aktualnych potrzeb użytkowników.

Układy sal konferencyjnych

Ustawienie stołów można dostosować do charakteru spotkania. W przypadku konferencji czy szkoleń najczęściej wybierany jest tzw. układ teatralny. Pozwala on zapewnić dobrą widoczność prelegenta i ekranu z każdego miejsca w pomieszczeniu. Popularny jest także układ klasowy, w którym osoby biorące udział w spotkaniu siedzą przy dwuosobowych stołach, przypominających szkolne biurka. Jeśli dysponujemy naprawdę dużą przestrzenią można pokusić się o ustawienie stołów w układzie bankietowym. Uczestnicy rozsadzeni są wtedy przy kilkuosobowych okrągłych stołach. Podczas szkoleń chętnie wykorzystywany jest układ w kształcie litery U, który wydaje się bardzo uniwersalny. Prowadzący szkolenie ma równy dostęp do wszystkich uczestników. W razie czego może podejść do każdego z nich. Dodatkowym atutem tego ustawienia jest możliwość swobodnej komunikacji między uczestnikami szkolenia. Układ konferencyjny natomiast zakłada jeden długi stół, umożliwiający pracę zespołową. W razie potrzeby można połączyć więcej stołów i ten sposób zwiększać powierzchnię roboczą.

Zakup stołów konferencyjnych powinien być przemyślany. Warto zastanowić się nad realnymi potrzebami firmy i postawić na elastyczne rozwiązania i ponadczasowe wzornictwo.